|
Productes > LipoPhytol

ESTEROLS VEGETALS DISPERSIBLES EN AIGUA PER A LA REDUCCIÓ DEL COLESTEROL
Un nivell alt de colesterol és el primer factor de risc de les malalties cardiovasculars. Estudis científics mostren que una baixada del 10% en el nivell de colesterol redueix el risc de malaltia cardiovascular entre un 19% i un 54% depenent de l’edat de la persona. Un consum diari de 1,5g a 3g d’esterols vegetals (fitosterols) fa baixar el colesterol LDL entre 8% i un 15%.
Propietats del LIPOPHYTOL
• Fàcil ús. Producte en pols hidrodispersable.
• Producte lliure de greixos, ja que no està esterificat amb un àcid gras
• No s’oxida durant la seva vida útil
• Eficàcia provada en la disminució del nivell de colesterol i arteriosclerosi
• Disposa de novel food approval de la UE
• Marca registrada
Aplicacions
Els fitosterols són insolubles en aigua i en greixos, de manera que el seu ús és impossible en alimentació sense un delivery system (sistema d’alliberament). Lipofoods, gràcies a la seva experiència en microencapsulació, ha superat aquest problema cobrint les micropartícules de fitosterols, de manera que s’ha aconseguit un producte dispersable en aigua fàcil d’introduir a la dieta. El Lipophytol redueix l’absorció de colesterol y permet l’ús d’esterols en aliments i begudes 100% lliures de greixos, evitant-se el consum de greix addicional. El Lipophytol es troba disponible en forma de pols amb un 70% d’esterols vegetals i en forma líquida amb un 25% d’esterols vegetals. Pot ser emprat en productes làctics, preparacions de fruites, margarines, begudes de soja, food supplements, etc.
Proves d'eficàcia

Nivells de colesterol “dolent” (VLDL i LDL).
En una prova en la que grups de 7 rates eren alimentades amb 2% d’esterols en forma de Lipophytol i amb 2% d’esterols en forma d’ésters, el colesterol dolent (LDL i VLDL) va baixar dràsticament en ambdós grups en comparació amb el grup de control.

Àrees de lesió arterioscleròtica.
Després de 8 setmanes els animals van ser sacrificats i es va quantificar l’àrea arterioscleròtica de l’artèria aorta. Aquells animals que van ser alimentats amb Lipophytol presentaven una àrea arterioscleròtica un 54% menor respecte al grup de control (que és estadísticament inferior, a p<0.05).
Publicacions
Més dades d’aquest estudi poden ser trobades en les següents publicacions:
Calpe-Berdiel L, Escolà-Gil JC & Blanco-Vaca F. Phytosterol-mediated inhibition of intestinal cholesterol absorption is independent of ATP-binding cassette transporter A1. British Journal of Nutrition (2006), 95, 1-6.
Calpe-Berdiel L, Escolà-Gil JC, Ribas V, Navarro-Sastre A, Garcés-Garcés J & Blanco-Vaca F. Changes in intestinal and liver global gene expression in response to a phytosterol-enriched diet. Atherosclerosis (2005), 181, 75-85

Download brochure
|